Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Finns ingen service längre?
          MrNorth
          Inlägg 22-08-2007, 17:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 491
          Medlem nr: 2 831

Idag är det inget som förvånar mig... på samma dag fick två ärenden mig att undra om nån som vet vad service är...

1) Hade returnerat en datorkomponent pga att den var på vippen att krasha. Sprang ner på byn samma dag och köpte en annan för att hinna få över en kopia ennan den dök helt. Det gick ju bra och jag skrev uttryckligen på returbeskrivningen att de inte behöver skicka en ny vara utan istället sätta det på "kredit notan" så att när jag handlar där igen kan utnyttja de pengarna. Fick ett mail dag på en orderbekräftelse på en likvärdig produkt... verkar som de inte ens läst det jag skrev eller så brydde de sig inte om det. Har innan bara haft god erfarenhet av datorbutiken.se men nu blev jag lite sur....
          Det kan väl inte spela någon roll för dem om de skickar mig en ny hårddisk eller om jag handlar något annat av dem, de får ju ändå in pengarna......

2) Hade beställt en sportpryl från en websajt som jag hade hoppats skulle anlända till en födelsedag på fredag. Jag hade inte fått nån bekräftelse på produkten så jag ringde upp och kollade. Jodå de hade fått ordern men inte packat den än. Jag frågade om det går att ordna så den kommer på fredag. Vi har 3-8 dagars leveranstid sa han jag pratade med. Jo, det har jag också läst på webbsidan men jag undrar om du i detta fallet kan be dem att packa dem idag så den kommer på fredag.... något som han inte var det minsta intresserad av att göra.

Kan ju tillägga att jag har jobbat 3 år som dataoperatör, och hade jag varit lika serviceminded som dessa två så vete fan om jag hade jobbat kvar. Ringde det nån och ville ha en lite brådskande datakörning så självklart gjorde jag allt för att det skulle gå att fixa.
          Som det var nu så kändes det som om det var robotar i andra änden.... det verkar inte gå att resonera med folk längre.

Upprörande tycker jag iaf. Och framför allt tråkigt. De är så jädrans smilande och inställsamma när man ska köpa något men när man sen kommer med problem då är de sura o man känner sig mest som man är till besvär. Det har jag råkat ut för för det mesta, och då oftast i tv/dator butiker så som onoff, elgiganten osv... Kan ju tillägga att de flesta kvinnliga bekanta inte alls håller med mig. De får alltid god service och alltid nåt "på köpet" när de handlar nån dyr produkt. Senaste gången jag köpte tv på onoff för 15000 ville den snåle fan inte ens slänga med en kabel för nån hundralapp.

Kan tillägga att jag alltid är överdrivet trevlig i mina kontakter med dem. Men det verkar inte löna sig....

MVH
          Henrik

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Pirum
          Inlägg 23-08-2007, 10:01
          Länk hit: #2

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Låter lika illa som Lidl. Men överlag tycker jag det är skönt att få packa varorna själv - bra att kassörskorna slipper det jobbet också. I en del länder har man ju dessutom anställda packare, men om man inte har väldigt låga löner så känns det som att en sådan sak i slutändan måste leda till högre priser.

Jag kan inte kommentera seder i andra länder speciellt mycket, jag är en mycket oberest person, men jag tycker överlag att servicen är bättre på landsbygden än i trångbygden - inte för att folk där är genetiskt trevligare eller något sådant, men för att de faktiskt har (och tar) sig tid att vara trevliga.

--------------------
          zon2.5

Citera

Inlägg i den här tråden
          MrNorth   Finns ingen service längre?   22-08-2007, 17:03
          Kajsa i Arvika   Finns det nåt mer irriterande än snorkiga expedite...   22-08-2007, 17:16
          Eva-Helene   Det påminner mig om en bilhandlare i en stad där j...   22-08-2007, 17:37
          Bettson   Det påminner mig om en bilhandlare i en stad där j...   22-08-2007, 22:14
          Eva-Helene   Låter som Volvo..... Nej, dom säljer Saab, Chevrol...   23-08-2007, 21:25
          Rossi   Bristen på service kallas för anställningstrygghet...   23-08-2007, 06:24
          Blomstertanten   Bristen på service kallas för anställningstrygghet...   23-08-2007, 06:50
          Rossi   Vad har anställningstryggheten med saken att göra ...   23-08-2007, 07:06
          Pirum   Tydligen har de sämre anställningstrygghet, men m...   23-08-2007, 07:02
          Blomstertanten   Skulle tro att det mer har med inställning att gör...   23-08-2007, 07:10
          Rossi   För ett par år sedan lämnade vi in vår gräsklippar...   23-08-2007, 07:15
          Tesa   Hm, varför skulle danskarna ha annan inställning ä...   23-08-2007, 21:46
          Lemonne   Igår när jag var och handlade lite färg på Cheapy,...   23-08-2007, 09:34
          Lemonne   Men om han nu inte tänkt att hjälpa mig packa, kun...   23-08-2007, 13:54
          Blomstertanten   Men om han nu inte tänkt att hjälpa mig packa, kun...   23-08-2007, 21:27
          Bee   Jag tror inte det handlar så mycket om anställning...   24-08-2007, 09:25
          Åsa, mälardalen zon 2   Tyvärr har många inte fattat vad det innebär att j...   25-08-2007, 09:43
          Pirum   Många ser bara på priset på skärmen idag. Förstår ...   25-08-2007, 14:38
          Limeblossom   Men är det inte konstigt att ju dyrare en vara är,...   26-08-2007, 17:42
          Bee   Men är det inte konstigt att ju dyrare en vara är,...   26-08-2007, 20:08
          Gossen Ruda   Egenföretagare har oftast god service. Min gamla b...   26-08-2007, 18:27

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 06:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon