CITAT (Tesa @ 23-08-2007, 14:12)

Varför det??? Förstår inte..
Jag förstår att du inte förstår
Kerstins inlägg satte igång så många tankar hos mig att mitt ursprungliga inlägg blev på tok för långt och spårade ur fullständigt. Alltså kortade jag ner det och jaaa.... det blev obegripligt!
Sorry
Det jag tänkte på var att de som jag känner som har visat sina trädgårdar för allmänheten, de har upptäckt dagen efter att det saknas frökapslar och ibland hela plantor
När jag får höra det vill inte jag ha varit där! Jag vill inte riskera att folk som inte känner mig, för en enda sekund, tänker att kanske att det var hon...
Därför begränsar jag mig till trädgårdar vars ägare jag känner. De som känner mig vet nämligen att ärligare människa än jag, det får de leta efter.
Dessutom är min erfarenhet att bara jag
tänker att en sån växt skulle jag vilja ha, så springer ägaren efter en spade och delar växten åt mig, eller skickar fröer till hösten om plantan inte gick att dela
Tar du betalt för att visa din trädgård tycker jag att det är OK, men visst... då förväntar jag mig nåt extra...
I mitt fall är jag mer än nöjd om ägaren är snäll och går runt i trädgården tillsammans med mig och berättar... det är kvalitet för mig! Men det här har nog väldigt mycket med kunskapsnivå att göra ?
Min trädgård visar jag inte för någon. Däremot skulle jag vara jätteglad om nån trädgårds-intresserad ville komma hit, titta, kommentera, komma med spontana förslag.
Det skulle naturligtvis ge mig oändligt mycket mer än att springa runt i andras trädgårdar.
Men nu finns det ju faktiskt folk som lever på att designa trädgårdar.. inte för att jag vill ha en designad trädgård.. men jag inbillar mig inte för en sekund att andra har lust att avsätta en massa tid bara för att hjälpa mig
Mina rabatter ser ut som (ärligt talat) "taskigt hackad sill-sallad", men de är mina och jag älskar dem