Det här har varit intressant läsning eftersom jag aldrig förr hört talas om entre avgift för att se privata trädgårdar,
Att ta betalt för småplantor, visst,kan dom väl försöka göra det, men är dom dyra så lär dom ju inte få mycket sålt, för ingen köper väl något till ett pris man inte tycker är OK, bara för att dom är till försäljning, ..eller??
Ewa..nästa gång du ser en "giraff" utanför din trädgård, så tycker jag absolut att du ska fråga om dom vill komma in och titta om du känner för det. Bry dig inte om det är osvenskt eller inte, dom kanske tackar nej av ren blygsel.
Jag säger det pga mina egna erfarenheter av osvenskt uppträdande..30 år utanför Sveriges gränser sätter ju sina spår...och min erfarenhet är att dom flesta blir jätteglada över att man bryter isen med ett leende, för innerst inne är det alltför många som gärna skulle vilja prata lite, men inte vågar..Och egentligen, vad gör det om folk tycker att det är osvenskt, för ingen tar illa upp över en snäll inbjudan, även om dom tackar nej.....för efteråt säger dom säkerligen sinsemellan, oh vilken trevlig person, vi skulle nog ha gått in...Gör det du känner, för så länge det är ett positivt uppförande kan det aldrig bli fel