Många ser bara på priset på skärmen idag. Förstår att man kan bli lite 'blind' om man sitter framför en terminal hela dagen, men jag har exempelvis köpt en pizza för 45kr och en dricka för 15kr, och blivit ombedd att betala 45kr och 15 öre, avrundat till 45. Jag påpekade felet såklart, och i detta fall var det ingen ungdom som stod bakom disken. Ett helt obegripligt fel, men samtidigt släpps nog många fel igenom eftersom folk är stressade.
Sen retar även jag mig på att man får bättre service om man är klädd på ett visst sätt. Vanligen går jag rätt 'sletet' klädd, jeans och jeansjacka kanske, lite orakad. De få gånger jag har på mig kostym och slips har jag behandlats väldigt annorlunda. Speciellt av folk som är 'medelålders' eller äldre. Skrämmande. Där är ungdomar bättre, de har inte givit mig positiv särbehandling pga slipsbärande iaf.
Däremot är ungdomar ofta helt bedrövliga när det gäller att SMSa eller snacka i telefon på arbetsplatser, men det kanske är en åldersdefekt som de växer ifrån.
Redigerat av Pirum: 25-08-2007, 14:42
--------------------
zon2.5
|