Egenföretagare har oftast god service. Min gamla bergborrmaskin, Cobra, hade tappat gnistan och villa inte starta. Efter att ha plockat isär den, kul sysselsättning för jag gillar att se hur grejerna ser ut, konstaterade jag att det var något med just tändningen. Visste inte vart jag skulle vända mig, den firman som hjälpt mig tidigare blev dränkt i översvämningarna i vintras och har ingen reparation längre.
Mailade en fråga till Atlas Copco här i Göteborg och fick snabbt besked om att vända mig till SGS Alternativservice. Ringde först och pratade med ägaren som sa att just nu kunde han inte hjälpa mig, han hade löjligt mycket att göra. Kvittade för grejerna låg kvar på landet. I måndags hade jag grejerna här och ringde igen och nu hade han tid. Åkte dit och han släppte det han höll på med och tog fram sin testutrustning och började prova. Syntes tydligt att han kunde sina grejer. Nåja, allt såg ut att fungera så det var bara en sak kvar att prova. Fram med filen och brytarspetsarna fick sig en filning. Sen sa han hur jag skulle bete mig för att justera avståndet.
Betalning? Nej, nej, det behövdes inte för så lite. Så nu i helgen monterade jag ihop maskinen och givetvis startade den redan på tredje rycket. Det kallar jag service!