CITAT (Limeblossom @ 26-08-2007, 18:42)

Men är det inte konstigt att ju dyrare en vara är, desto dåligare service? Tex bilhandlare, radio/tv osv. I en del butiker står dom ju bara och glor! Är det för att vi inte ser ut att ha råd eller?

En vännina till mig var in på en sängaffär och blev så dåligt bemött att hon vägrade köpa säng där. Medans man på lokala macken eller pizzerian blir så väl omhändertagen tom med gratis klubba till barnen

Visst är det så! Vi hade en horribel upplevelse för många år sen på NK i Göteborg när vi skulle köpa kristallglas för pengarna vi fått i födelsedagspresent av makens farmor. Vi var väl inte så vackert klädda som expediten tänkt sig att man skall se ut när man köper dom där dyra glasen och jag var på väg att gå därifrån i vredesmod men maken ville ha glasen så han sa "och hur mycket skall du ha för 8 av den sorten och 4 av den sorten" (vi hade just flyttat ihop och ville komplettera till 12 av vardera. Presenten gjorde det möjligt) - kärringen vände på klacken och smörade som bara den. (12 glas à 250:- var rätt mycket pengar 1979) Usch! Den upplevelsen gav ingen god smak i munnen! Känner än idag viss vämjelse när jag går i den affären oavsett hur jag är klädd. Men jag lärde mig ngt. För såvitt jag förstått gäller det än idag att man blir bättre behandlad om man är klädd på "rätt" sätt! Fy!! (Och det är NK som har reklam med modeller som ser ut som magra o lednsa knarkare)