hej hej...jag bor också i Örebro län.....närmare bestämt i Karlskoga....
och här finns ju Handelsträdgården Bergslagscenter som är typ som ett mindre Plantagen...kanske inte så udda sommarblommor & perenner.
Sen finns ju Brickegardens Växter, ett litet familjeföretag som handplockar alla sina sommarplantor & perenner själva under hela säsongen, därav kvalitetsblommor med mycket bra priser...och färska. Skulle man vilja ha nåt som inte finns på lager så kan de beställa hem.
Sen har vi ett litet litet växthus ca 5 km från centrum, (över flygfältet, därefter följer man skylt) där det säljs sommarblommor till vansinnigt bra priser. En äldre dam som på äldre dagar ägnar sitt liv åt frösådd. Så skall man köpa massor av sommarblommor så rekomenderar jag verkligen att åka hit, hon har öppet från Penséernas dagar till midsommar ungefär. Hon bor bredvid växthuset & har öppet alla dagar denna period.
Sen om man passerar Kristinehamn mot Karlstad så finns ju Stolpens Handelsträgård....där har jag bara varit 1 gång nyligen men killen som bor där verkar ha lite annorlunda växter & testar själv att övervintra olika sorter osv. Har för mig att han tar hem mycket växter från Polen. Han har också en uppväxt trädgård som han håller på med olika projekt i. Bra priser på det lilla jag hann se.
Redigerat av lämås: 27-08-2007, 12:26
--------------------
Mitt gamla alias var "Lämås" Odlar, påtar och rensar i zon 4. Klicka HÄR för att komma till min trädgårdsblogg.
|