Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kompost = skadedjursuppfödning?, Har jag gjort bort mig???
          Falco
          Inlägg 27-08-2007, 18:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 17
          Medlem nr: 11 815

Satte upp en kompost av grönt nät på odlingslotten. Fick den snabbt rätt full med gräsklipp andra växtdelar. Känner nu en viss rädsla för att jag gjort något dumt. Kan min kompost bli ett mysigt ställe för mördarsniglarna att övervintra? Kommer familjen sork att flytta in under den och ligga och knapra på innehållet? Fick tipset att sätta ett band av tjärpapp runt komposten för att hindra sniglarna att klättra in, men efter att ha sett dom otäcka krypen krypa omkring helt obehindrat på just tjärpapp ger jag inte så mycket för det tipset. Vad bör jag göra? Byta ut mot varmkompost? Strunta i kompost helt och hållet och slänga komposterbart materiel i containern? Lugnt luta mig tillbaka?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          KURT
          Inlägg 28-08-2007, 05:10
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

En nätkompost är inte speciellt bra. Den torkar ut alltför fort och nedbrytningen går långsamt. Man kan göra den bättre genom att sätta plast eller presenning längs sidorna. men annars kan det ju mycket väl vara ett alternativ att gräva ner kompostmaterialet, om man har plats.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 18:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon