Har lagt av med läsken till förmån för de smaksatta vattnen som finns, Bonaqua med citron t ex är jättefräscht och gott.
Det blir inte samma sak om man klämmer ner en citron i vattnet själv, det har jag försökt för att spara pengar. Det smakade inte alls likadant. Försökte med gurka också och det blev väl ganska gott, men jag saknade kolsyran. Lustigt. Synd att jag varken har plats eller pengar till en maskin som kan kolsyra vattnet åt mig.
Däremot dricker jag gärna vanligt oblandat kranvatten också. Det jag ogärna dricker nu för tiden är sötade drycker, läsk och saft och sådant.
CITAT
En majoritet av läsarna uppger dock att de mer än sällan dricker vatten på flaska.
Ganska många svarade nog oärligt hos Aftonbladet i så fall (vill vara präktiga?), för vattenförsäljningen är den snabbast ökande av alla dryckesförsäljningar och knappar raskt in på t ex läsk. På nyheterna för någon vecka sen hävdade reportern att om ökningen fortsätter i den här takten kommer vatten gå om lösk i försäljningen inom några år.