Medlem
Antal inlägg: 982
Medlem nr: 8 942
Nu får ni inte tro att jag organiserar någon sorts inbrottsturnè ! Anledningen till att jag undrar är att folk verkar tänka så olika på det här med att låsa/inte låsa dörren när man t.ex. går och handlar. Vi låser alltid dörren både för att ena hunden inte ska kunna öppna den och för att ingen ska gå in när vi är borta. Andra lämnar öppet ifall det skulle komma någon bekant (då kan han/hon vänta inne tills man kommer tillbaka). Visst är det omtänksamt, men för mej skulle det kännas lite konstigt att någon går in i vårt tomma hus utan att vi vet om det. Spelar inte så stor roll vem det är, vill gärna ha nån sorts överenskommelse innan någon går in när vi inte är hemma.
Att vi alltid låser dörren även när vi är hemma verkar också en del vara förvånade över . Själv tycker jag inte att det är konstigt, varför ska någon bara kunna gå in när det passar? Det tar faktiskt knappt en minut att ta sej fram till ytterdörren och öppna . Kanske är det smidigt med en gäst som släpper in sej själv, men å andra sidan så betyder det att andra också kan släppa in sej utan hjälp. Och då vet man aldrig vad man får in i huset .
--------------------
Stolt HBT-kompis Angelicai zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo
Medlem
Antal inlägg: 91
Medlem nr: 12 071
Förr låste jag aldrig dörren. Nu låser jag den tom när jag är på baksidan av huset och håller på i landet. Vi hade inbrott för ett par år sedan.Var borta en timma för att handla mat. Suck! Tiderna har förändrats.