Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rabatt eller arkeologisk utgrävning
          Tosan
          Inlägg 03-09-2007, 12:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

Pust och puh! Har hållit på i veckor med en rabatt som med tiden ska bli jättelång. Har kommit kanske 2 meter långt 1 meter brett och ca 35 cm djupt. Men ibland undrar jag om jag gör en utgrävning eller en rabatt, för vad sägs om stenar, massor massor med stenar, glas, hur mycket som helst, spikar, asfapapp, terracottarör, säkringar och ståltråd. För att inte tala om alla rötter!!! Rötter från både befintliga träd och buskar och sådana som inte längre existerar.
          Men nånting säger mig att uthuset som en gång stod där vårt garage nu står, bara knuffats omkull och grävts ner presis just där. Och varför inte grannens lagård åxå...
          Nåväl, ska gräva 70-80 cm till nu i höst så har jag ena änden klar sweatingbullets.gif Men det tar en ofantlig tid när man ska kamma rötter och plocka glas samtidigt wacko.gif

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Kakaduan
          Inlägg 04-09-2007, 08:20
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 788
          Medlem nr: 2 733

Jag har nog ändå rekordet! Sedan huset bygdes 1939 har tidigare ägaren haft extraknäck i bortre hörnet av trädgården - som glasmästare. Där har han grävt en grop och kastat ner allt överblivet glas. Det har han också gjort över hela tomten. I hörnet går det inte att sätta ner spaden utan att den går igenom lager efter lager av glas och på resten av tomten ligger det glasbitar precis överallt. Hur i hela h-te kan man göra så?! Maken höll på att skära av ett finger i somras när han lyfte upp en planta som jag grävt upp. Han tog tag under växten och lyfte till och måste ha haft fingret rakt på en glasbit.

I början tänkte jag att det kanske skulle gå att sanera bortre hörnan, men efter att plockat oändliga hinkar fulla av glas har jag insett att det är omöjligt såvida man inte tar dit en grävmaskin som tar bort åtskilliga kubik jord. Skitjobbigt!

Kakaduan

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 03:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon