CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-09-2007, 16:03)

Ni som skriver om mobil för pensionärer, tror ni att alla pensonärer är lite dumma i huvudet? Tog väldigt illa vid mig.
Jag är pensionär men kan också handska en mobiltelefon
Man kan väl skriva om mobiler till olika handikapp. Min sambo t.ex. ville aldrig har en med pyttesmå knappar, inte för att han är dumm utan för att han har tjocka fingrar.
Ninny har du kollat med handikappsförbundet? Eller föreningen för blinda? Det finns säkert också en nalle för din mama (hoppas jag)
Elisabeth
Vet du Elisabeth, nu tar JAG lite illa vid mig
Jag är inte pensionär, jag är inte handikappad, jag är (förhoppningsvis) inte dum i huvudet, men senior-telefonen verkar vara den perfekta för mig!
Jag behöver inte en massa konstiga finesser, jag använder telefonen till att ringa med och svara i, det är bra om den är liten (då kanske jag faktiskt tar med mig den) men knapparna på den?!!? Jag får ju använda förstoringsglas för att se dem
Jag är närsynt sen barnsben och nu, på lite äldre dar behöver jag läsglasögon.
Jag har en Sony Ericsson T230, den är helt OK. Inga underliga "finesser", kostade precis över 1000 kr när jag köpte den (jag har kontantkort). MEN till min telefon medföljde det en kamera. Sätter jag på den blir telefonen exakt 4 cm längre. Behöver jag en kamera tar jag med mig nån av de digitala kamerorna som finns i huset
Jag önskar att tillverkaren hade använt åtminstone hälften av de 4 cm:arna till att ge mig större knappar, med tydligare text!!!
Jag kan inte skylla på att jag har tjocka fingrar, men sitter jag i bilen när det är mörkt ute, då lyckas inte jag träffa "svara-knappen" om jag inte parkerar bilen först

Träffar jag rätt är det en ren lyck-träff

När jag kör bil håller jag helst ögonen på vägen....
Och jag har en hel del mil bakom mig, utan olyckor hittills....
Jag tycker att biltelefon-tillverkarna är lite fel ute. De koncentrerar sig på att få in så många finesser som möjligt i en och samma apparat.
Men de glömmer oss som bara vill ha en fungerande telefon

Och då har jag inte ens berört frågan om täckning för telefonerna