Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> har ni sett?
          ehlana
          Inlägg 01-09-2007, 15:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 58
          Medlem nr: 10 939

Bifogad fil  Kopia_av_DSC00699.JPG ( 306.68k ) Antal nedladdningar: 49

Har ni sett min basilika? Visst är den fin... o stooor! Om ni kollar in "krukan" jag har till... det är en sån där träkruka/hink eller va man ska säga. Den hade råkat börja blomma igår så jag klippte raskt bort blommorna eftersom jag hört att den dör efter blomning, är det så? Nån som vet? I så fall är det väl bara att vänta på döden....... no.gif

Jag ber om ursäkt om detta inlägg hamna under fel rubrik men jag tycker man når fler personer här plus att jag faktiskt har den som krukväxt! biggrin.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ehlana
          Inlägg 02-09-2007, 19:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 58
          Medlem nr: 10 939

Tror inte jag har den möjligheten... har varken källare, vind eller uterum... har iofs ett förråd utomhus men vet inte hur pass kallt det blir i sådana... säkert jättekallt! Varför ska växter stå svalare på vintern förresten? Det har jag aldrig förstått. Finns säkert nån logisk förklaring som jag inte lyckats lista ut än.....

Det gör inget om den blir dålig i smaken... äter den inte som sagt biggrin.gif Men undra hur stor den kan bli.... min är säkert 30-40 cm hög nu.....

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 05-09-2007, 20:56
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (ehlana @ 02-09-2007, 20:35) *
          Tror inte jag har den möjligheten... har varken källare, vind eller uterum... har iofs ett förråd utomhus men vet inte hur pass kallt det blir i sådana... säkert jättekallt! Varför ska växter stå svalare på vintern förresten? Det har jag aldrig förstått. Finns säkert nån logisk förklaring som jag inte lyckats lista ut än.....

Det gör inget om den blir dålig i smaken... äter den inte som sagt biggrin.gif Men undra hur stor den kan bli.... min är säkert 30-40 cm hög nu.....

Det är inte alltid man förstår men nog är det praktiskt att vissa växter vill ha det svalare vintertid - kostar inte så mycket i uppvärmning.

Tror du nog kan förvänta dig att basilikan blir en bit över 50 cm, kanske ännu högre

ingrid

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 23:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon