CITAT (Tosan @ 07-09-2007, 11:02)

Men om en singel 40 åring skaffar sig en 24 åring då?
Det gjorde min gubbe

Vi brukar säga att jag är hans 40-årskris

Nja, nu blev det krångligt

Jag menar att man kan ha olika sorts mognadsfaser också som inte är i fas med åldern, (OBS!)utan att mena något elakt om ert förhållande. Alltså, det finns ju faktiskt 20 åringar, som har livserfarenhet som om de levt i minst 50 år, och tvärtom med. Huvudsaken att man trivs i hop!
Ex. Jag har en kvinnlig kollega på snart 50 som skaffat sig en 20 år yngre pojkvän, och jag tycker det bara är roligt för henne. Hon har haft det jobbigt i många år och var svältfödd på kärlek, och att han råkade vara yngre, bara blev så. De träffades på jobbet, och har där samma levnadsvillkor/upplevelser mm. Medan andra kollegor(läs:tanter, fast bara 40+...)har så stora problem med det här hur det ska gå och vad min kollegas tonårsbarn tänker...
Alltså med mitt exempel på 40-årsmannen med tjugoåringen, där menade jag att förändringen på mannen där blev så drastisk att den nästan blev pinsam...(Fast det kanske blir så automatiskt?)
Men du Tosan, det var väl härligt att din man fick Dig på köpet med 40-årskrisen!

Hälsn
AnnA