CITAT (Bee @ 07-09-2007, 15:37)

Om vi slutar flagga av det skälet innebär det att vi har skänkt bort vår flagga till subversiva organisationer. Aldrig att jag vill medverka till sådant! Lösningen heter kommunikation och information. Mer flaggning åt folket! Bort med unkna flaggstjälande rasister!
Jag har nog inte fått fram det jag menar. Om vi tänker oss att det finns en förhistoria till det här där det redan finns motsättningar mellan oilka grupper av elever så kan det här vara fråga om rasism/mobbing. Tänk er att de olika grupperna psykar varandra och att de har valt att göra det med " oskyldiga " symboler. Den ena gruppen har valt den svenska flaggan som sin symbol och den andra gruppen har valt något annat. Då kan de båda grupperna , eftersom de valt " oskyldiga " symboler , hävda att " men vi måste väl få ha T-shirt med den symbolen på , det är väl ändå våran rätt?".
Säger det om igen , jag vet inte hur det egentligen ligger till så därför vill jag inte " välja sida " i det här fallet.
Att vi sedan ska vara stolta och hissa vår flagga är självklart även för mig . Men , jag har tyvärr sett den utnyttjas till helt fel saker under just det "oskyldigas " sken och även fått klä skott för att jag inte tycker att den ska användas på det sättet.
Redigerat av mamamaggan: 07-09-2007, 20:00