CITAT (Alba @ 08-09-2007, 14:11)

Nämen grymma öde. Har du förlorat din dator. Det mesta går ju ersätta....men foton.....aj aj.
Om det är en begagnad dator så får du väl inte ut så mycket för den. De räknar ju ner värdet rejält. Klart man gör en förlust bara för att det fins en del med långa fingrar.
Härligt att din första sommar i huset blev bra. Tänk vad du nu ska planera och fundera hela vintern över kommande projekt.
Ser fram mot bilder från dig.
Jo, jag fick ersättning från Posten, köpte datorn för 17.200 kr för snart tre år sen, fick 10.800 kr från Posten. Vilket många tycker är bra. Men för mig känns det surt eftersom datorn var av en modell som inte går att få tag på längre och dessutom måste jag ta lån för att kunna köpa mig en ny=skuldsatt i några år framöver. :-(
Jag har redan dykt ner i Runåbergs frökataloger och skrivit upp frön i en önskelista!
Och så ska jag rita lite skisser på en bättre planerad odlingsyta i kökslandet. I år såddes det frön alldeles för tätt så allt som växte upp knappt fick plats...

Jag tänkte ju att "dom här små fröna kan det väl inte komma upp några stora grejer ur..." och så sådde jag tätt...insåg att det finns en mening med att det på fröpåsarna står avstånd för sådd...nu vet jag att jag SKA följa dom!
"Lycka är att göra det man vill och vilja det man gör".