Mammamaggan...Du framlade helt klart vad du tänker och känner, och jag är ledsen om du trodde att mitt inlägg var riktat som ett mothugg på det du hade skrivit, för det är inte så ,jag bara uttryckte några av mina funderingar och tankar jag också.....i en kort variant dessutom.

.
Gick just in och läste rätt många av svarsinläggen på Sydsvenskans artikel,rätt intressant läsning, 141 inlägg från 08.45 - 12.45 samma dag...det tycker jag var imponerande. I själva artikeln stod det bla följande:
"Redan i förrgår förklarade därför majoriteten av pojkarna i en åttondeklass för sin klassföreståndare att de ville klä sig i svenska fotbollslandslagets matchtröjor"
Visserligen framgår det inte om klassföreståndaren kontaktade rektorn på en gång, och att rektorn då fattade beslutet, eller om rektorn inte fick reda på det förrän samma dag som kortet togs. Hur som helst så hade ju det varit mycket smidigare om han hade gett pojkarna en möjlighet att ta kortet vid annat tillfälle, för som det har blivit nu verkar det ju nästan som om han vill markera något...
Om det hade hänt här, så skulle man automatiskt inse och veta att han ville bli en "kändis"...men det är i Spanien det