Nu passar jag på att fråga jag med...i en annan tråd frågade jag om prästkrage, men nu tänker jag alltså även stamma upp en av mina hibiskusar, och förmodligen är förfaringssättet lite annorlunda....
Jag har 2 att välja på, men båda har väldigt fina raka grenar som kommer ända nerifrån rotklumpen, jag skulle vilja fläta ihop några som jag gjort med prästkragen...men
1. kan man göra det med hibiskus ? 2. max hur många kan man lämna kvar att använda som stam ? 3 Om jag har förgreningar på den höjden jag vill att "kronan " ska börja, ska jag lämna dom då, eller ska dom också kapas för bästa resultat? 4.vilken tidspunkt är den bästa ?? Båda blomar fortfarande med underbara stora klockor som ni kanske har sett i albumet, men sätter in den här ändå, för den är så vacker tycker jag.. det är den som är i förgrunden det gäller , den bakersta har helt släta blad, och samma med kronbladen och är lite tamare i färgen. Jag tror att den som har lite krusigare blad och kronblad kan göra sig bättre som träd.. ?
DSCN4988.JPG ( 53.12k )
Antal nedladdningar: 51
DSCN5111.JPG ( 48.78k )
Antal nedladdningar: 49