CITAT (Malva15 @ 10-09-2007, 19:29)

Jag har gett min cooperii en svag dos näring vid varje bevattningstillfälle som jag gör med alla mina växter ( istället för en stark dos en gång i veckan) och jag tror de flesta växter kanske mår bra av det? Sedan har jag hört av andra att cooperii är lite svår att få i blom och att den mest odlas för bladen! Hoppas det inte stämmer helt...
Mitt exemplar har också vuxit kraftigt, kanske 25 cm på tre månader (den var rätt stor när jag fick den) Nu har jag klippt ner den lite faktiskt, eftersom jag ville den skulle förgrena sig lite. Tycker på något sätt den förgrenat sig lite också utan toppning och det är ju kul.

Ja jag vet faktiskt inte med denna, jag ger också svag näring varje gång jag vattnar den, och min har inte heller blommat som sagt utan bara växer och växer. Samma näring och ingen annan skötsel än mina andra 47st hibiscusar men den blommar ändå inte, jag försöker prata den till rätta men det fungerar inte heller =)
Jag ska också toppa min nu och hoppas på en blomma eller två innan vinterperioden..
Då får jag ju 2 plantor att hoppas på =)
Håll gärna uppdaterad ifall din blommar så jag får veta knepet! =)