Uff, sköna ord jag hör nu,

När jag hör ordet stickling blir jag lite matt, ändå försöker jag varenda gång jag tuktar allt. Fien fick rötter på en flitiga lisa stickling en gång, men den dog när den kom i jorden
JAg har egentligen 2 st att välja på, och jag ska nog studera dom noga innan jag sätter igång. Båda har ca 80cm långa raka stjälkar, den ena 3 och den andra 4, plus en som jag en gång köpte som en uppstammad Hibiskus. Den vintern var en av dom kallaste, med isande vindar, och vinden var skurken, för det var inte lånt ifrån att den dog. Efter rentuktningen som jag gjorde för att förska rädda den, växte grenarna lite som dom ville, och det enda jag ville då vara att den inte skulle dö. Det är den som har lite mattare röd färg och slätare blad.
Jag har en gul som jag tror att ni har sett bilder på, den blommade trots att den inte hade ett enda blad kvar...snacka om livskraft. Men den var nog behandlad på sättet ni säger, fr bladen växte så kompakt att blommorna nästan inte kunde öppna sig, dessutom har jag alddrig sett så krusiga blad, sköra samtidigt, för bara man tog på den knakade det och så var ett blad till sprucket. Efter den starka blommningen har den stått och sparat energi till ny bladväxt...så till våren har den kanske blivit normal igen...ett klart exempel på en extremt starkt driven växt. Den är fortfarande liten och satt, hoppas att jag lyckas få den reagera som en Hibiskus ska reagera och växa som den ska..
Eftersom ni har stött mig med detta så tänkte jag göra en uppföljare med foton när jag börjar, vilket är bäst, att sätta in dom i den här tråden, eller i ett album i min kontrollpanel eller i ett av dom andra albumen ????
En sak till, Jag tror att jag skulle vilja att den blir ca 115cm hög minst, när grenarna har nått den höjden, ska jag bara klippa av topparna rakt av då ???
Och framför allt, tack igen för er hjälp, och för att ni orkar med mina tegelstenar
Så här såg den gula ut...uppifrån såg den ut som en lång ås...
EPSN0125.JPG ( 34.12k )
Antal nedladdningar: 64och här ser ni vilken enorm blomma på en stam utan ett enda stort blad...plus en stor knopp som sen slog ut underbart vacker
DSCN4060.JPG ( 34.97k )
Antal nedladdningar: 59