Fasiken vad jag är förbannad nu...

...
Vi gick och lade oss vid 23.30 ungefär och hunden började skälla och morra om vart annat lite smått...hörde nått ute men tänkte mest på att det säkert var nått rådjur eller så katter som höll på på altanen...tände belysningen ute och kikade igenom dörrkiket och ser ingenting...gick och lade mig igen...
Klev upp i morse och min särbo skulle gå ut med hunden...han försöker öppna dörren men det går inte...någon har satt en skyffel och min 'mjölk trapp' för dörren...så min särbo fick kliva ut genom vardagsrums fönstret...tur att man bor på bottenvåningen...
När han väl kommer ut och öppnar dörren så frågar han mig om jag hade plockat undan mina pellisar...och det hade jag inte...
Ser då att alla mina pellisar...är borta...utom faten...alla lösa krukor runt på backen är borta...förbaskade ungar...såg en unge igår som strök omkring utanför vid 8-9 tiden på kvällen...
Jag går in och klär på mig och går ut och tittar i buskarna (det är ett jättebuskage som växer hejvilt...det är riktigt snårigt och stort buskage)...och i diket som är bakom...ser då att det ligger lite pellisar överallt...hämtar telefonen och ringer polisen och gör en polisanmälan...samtidigt dyker jag ner i buskaget och hittar kanske hälften av alla pellisarna...alla tre ljungen som jag satt i kruka...vanliga gräslöken hittade jag men inte den kinesiska gräslöken...alla 6 taklökar som jag sått och satt i terrakottakrukor är trasig och borta utom en som jag lyckades hitta...
Fick höra lite senare av en granne som gick förbi att någon hade haft sönder en massa rutor på församlingsgården...och för nån vecka sedan hade de gjort en vandaliserings rajd på gatan brevid...och jag gav henne beskrivningen på denna killen som jag sett och hon kunde mycket väl tänka sig att det var han...för det är flera som sett honom göra småbus... och det är en liiiiiten by som alla känner alla...
de hade även satt för dörren hos grannen ovanför och en regnmätare hade de haft sönder för en annan granne...all post som låg i brevlådorna hade de ryckt ut och kastat över vägen...jag hoppas att de får fast den som är skyldig...
Så här såg det ut på min pellistrappa...tomt...skyfeln och trappen hade de ställt för dörren...
De här hittade jag...
...och så här såg pellisarna ut...