Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gjort i sommar..., Vad har ni fått gjort pga dåligt väder?
          Kakaduan
          Inlägg 09-08-2005, 14:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 790
          Medlem nr: 2 733

Har just haft 4 veckors ledigt. En fin vecka i norrland och därefter tre veckors oavbrutet regnande. Då har vi fått följande gjort:

- Rensat ur 3 kärror skräp som körts till tippen och städat i garaget.
          - Städat pannrummet.
          - Färdigställt sista (!) rummet i huset - har numera nytt arbets/gästrum.
          - Monterat in ny bilstereo, ersatt trasiga backspegel med ny, städat bilen.
          - Sågat upp allt gammalt virke till ved.
          - Köpt och monterat nya garderober samt rensat bort massor av kläder.
          - Städat bokhyllorna och inrett nytt kontor.

Inget roligt semesterväder precis, men oj, vad vi fick mycket gjort! På tippen och på IKEA var det proppfullt med folk, så fler än vi verkar ha sysselsatt sig med praktiska saker. Inget ont som inte har något gott med sig. SKÖNT!

Kakaduan

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          vindspel
          Inlägg 18-09-2007, 13:25
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 404
          Medlem nr: 11 016

Tja, här fick det vara vilket väder som hellst för jag hade mycket att göra ändå.
          Flyttade i våras. En trea med uteplats. Bara flyttningen var hemsk. Innan jag sålde lägenheten fick jag måla (igen) för att den skulle se extra fräch ut. Målade även köksluckorna. Köpte ny kyl och frys, allt packande..... Den nya lägenheten såg ut som kom och hjälp mig och dö, men jag visste den hade potensial. Det var till att måla och en komois hjälpte till med målningen och han tapetserade. Jag fick städa som bara den för min nya lägenhet hade nog inte sett ngt rengöringsmedel i sitt liv sick.gif Packa upp allt och diska. Köpa en diskmaskin. Uteplatsen är rymlig men den hade gud glömt. Det var till att börja med att ta upp nästan alla maskrosor och groblad, aj min rygg. På med toppdess och efter några veckor combi stroller. sedan efter ytterligare några veckor toppdress igen. sweatingbullets.gif yahoo.gif Det har blivit en fin matta.
          Ett litet ynkligt land på 30 cm ggr 1,5 m har blivit stort. Grävt bort massor med gräs och gjort nya land. Satt massor med blommor men bara fyra buskar än. Massor med stora krukor med blommor. Köpt hamock och nu ett större bord så an kan sitta fler. Sonen satte jag på att lägga plattor. Det har blivit en liten trådgård nu yahoo.gif Nu ska vårlökarna ner. Oja, jag har med hlälp fått upp vindskydd som jag målat bergsgrå.
          Innomhus har det borrats och samma vänliga kompis har dragit ut el till min uteplats. thanks.gif

Nästa sommar ska det bli mer land att ha blommor i, bredda dem som jag gjort nu och ett nytt.
          Tänkte också på att ha singel på en del av uteplatsen g.gif

Jag är nästan färdig innomhus men förråden ser ut som jag vet inte vad, överfyllda. Men man kan inte göra alt på en gång.

Förresten så tänkte jag i våras att ändra min singelstatus till parsamhet. Satte in en anons i en sajt på nätet. Hur skulle jag annars ha tid att träffa ngn så mycket som jag hade att göra crazy.gif
          Tjo ho, jag hittade min kärlek på mindre än en månad. Vill tillägga att jag inte ville ha vem som hellst utan "den rätte", och han fann jag.
          Villken sommar.
          Inte att förglömma, jag gick med i odla tummenupp.gif Så roligt det har varit. När jag ledbruten kommit in från trädgårdsbestyr och kunnat läsa och skriva i odla.

Det var min sommar, jag är nöjd.
          Nästa sommar blir det fortsättning följer.....

Redigerat av vindspel: 18-09-2007, 13:32

--------------------
          "Förolämpningar är argument som används av folk som har fel." Rousseau

Citera

Inlägg i den här tråden
          Kakaduan   Gjort i sommar...   09-08-2005, 14:04
          Norrbottens-Magdis   Ingenting! Inte p.g.a dåligt väder iallafall f...   09-08-2005, 14:15
          pejori   har rensat och städat ur mina garderober. :) :) ...   09-08-2005, 14:29
          stina   Varit ledig i 6 veckor och började jobba i måndags...   09-08-2005, 14:35
          mulle   Jag har inte haft någon semester under högsommaren...   09-08-2005, 14:57
          Sulawesii   Läst och löst korsord!   09-08-2005, 17:11
          netaave   Hälsat på vänner och haft en massa folk här.   09-08-2005, 18:05
          Bjäbban   Sommaren –05 kommer jag minas så länge jag lever...   09-08-2005, 19:30
          pejori   Hannele   Promenerat, funkar bra för jag har fått sån fin sy...   17-09-2007, 18:36
          Kathy   Äsch...jag som trodde det var en ny tråd. :idea:   17-09-2007, 23:02
          Magdis   Äsch...jag som trodde det var en ny tråd. :idea: ...   18-09-2007, 12:56
          Kathy   Ja jisses vad jag hoppade till när jag såg att jag...   18-09-2007, 20:57
          Berith   Äsch...jag som trodde det var en ny tråd. :idea: ...   18-09-2007, 13:07
          aanderss   jag har jobbat i sommar   17-09-2007, 23:02
          Hannele   jag har jobbat i sommar Ingen semester alls?? :un...   19-09-2007, 09:07
          Lisbeth zon2   Man har ju inte kunnat klippa gräsmattan eller job...   18-09-2007, 09:57
          Castea   Jobbat, varit i Stockholm tre gånger, parkvandrat ...   18-09-2007, 11:51
          Hannele   Läser du allt i en tråd som har 440 ellet 162 sido...   18-09-2007, 13:24
          Berith   Läser du allt i en tråd som har 440 ellet 162 sido...   18-09-2007, 13:32
          Rossi   Ja, jag tillhör ju den lyckliga skaran som inte ty...   18-09-2007, 13:59
          Hannele   Ja, jag tillhör ju den lyckliga skaran som inte ty...   18-09-2007, 15:54
          snigel   [*]Byggt växthus [*]semestrat i Danmark [*]anlagt...   18-09-2007, 21:24
          Hannele   [*]Byggt växthus [*]semestrat i Danmark [*]anlagt...   24-09-2007, 14:37
          Berith   Ok! Sorry att jag la mej i, verkar ju funka al...   19-09-2007, 05:24
          Biggan_   Ok! Sorry att jag la mej i, verkar ju funka al...   19-09-2007, 09:11
          snigel   Ja, när man ser det nedpräntat så här så var det u...   29-09-2007, 21:52

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-02-2026, 12:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon