Tja, här fick det vara vilket väder som hellst för jag hade mycket att göra ändå.
Flyttade i våras. En trea med uteplats. Bara flyttningen var hemsk. Innan jag sålde lägenheten fick jag måla (igen) för att den skulle se extra fräch ut. Målade även köksluckorna. Köpte ny kyl och frys, allt packande..... Den nya lägenheten såg ut som kom och hjälp mig och dö, men jag visste den hade potensial. Det var till att måla och en komois hjälpte till med målningen och han tapetserade. Jag fick städa som bara den för min nya lägenhet hade nog inte sett ngt rengöringsmedel i sitt liv

Packa upp allt och diska. Köpa en diskmaskin. Uteplatsen är rymlig men den hade gud glömt. Det var till att börja med att ta upp nästan alla maskrosor och groblad, aj min rygg. På med toppdess och efter några veckor combi stroller. sedan efter ytterligare några veckor toppdress igen.

Det har blivit en fin matta.
Ett litet ynkligt land på 30 cm ggr 1,5 m har blivit stort. Grävt bort massor med gräs och gjort nya land. Satt massor med blommor men bara fyra buskar än. Massor med stora krukor med blommor. Köpt hamock och nu ett större bord så an kan sitta fler. Sonen satte jag på att lägga plattor. Det har blivit en liten trådgård nu

Nu ska vårlökarna ner. Oja, jag har med hlälp fått upp vindskydd som jag målat bergsgrå.
Innomhus har det borrats och samma vänliga kompis har dragit ut el till min uteplats.
Nästa sommar ska det bli mer land att ha blommor i, bredda dem som jag gjort nu och ett nytt.
Tänkte också på att ha singel på en del av uteplatsen
Jag är nästan färdig innomhus men förråden ser ut som jag vet inte vad, överfyllda. Men man kan inte göra alt på en gång.
Förresten så tänkte jag i våras att ändra min singelstatus till parsamhet. Satte in en anons i en sajt på nätet. Hur skulle jag annars ha tid att träffa ngn så mycket som jag hade att göra
Tjo ho, jag hittade min kärlek på mindre än en månad. Vill tillägga att jag inte ville ha vem som hellst utan "den rätte", och han fann jag.
Villken sommar.
Inte att förglömma, jag gick med i odla

Så roligt det har varit. När jag ledbruten kommit in från trädgårdsbestyr och kunnat läsa och skriva i odla.
Det var min sommar, jag är nöjd.
Nästa sommar blir det fortsättning följer.....
Redigerat av vindspel: 18-09-2007, 13:32