Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur länge håller ni på i era trädgårdar på hösten?, Är det tills marken fryser eller?
          Söttok06
          Inlägg 17-09-2007, 10:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 405
          Medlem nr: 10 494

Jag bara undrar lite hur länge trägårdsmänniskor brukar hålla på i sina trädgårdar med att gräva runt i jorden, plantera osv?
          Själv skulle jag vilja gräva mera i min odlingslott, få bort ogräset framför allt. Kan jag göra det även i oktober om det inte är för kallt ute? Jag är ganska nybörjare med odling eftersom jag fick min odlingslott i maj.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          renate
          Inlägg 19-09-2007, 19:48
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

Jag tog lite semester från trädgården och åkte till Gotland med sonen och barnbarnen.Grävandet av rabatter är klart,men det finns alltid att pysslar i trädgården.Min gräsmatta är i stort behov av klippning efter resan,i eftermiddag ösregnade det och då är jag inte i trädgården.Men om vädret är fint håller jag på ett tag till.Alla krukor ska tömmas eller ställas in,daliorna har gjort sitt så de klipper jag ner och gräver upp lite senare.Ev köper jag några rosor och plantera. Nu beror det helt på vädret hur mycket jag gör i trädgården. Är det bara inte för kallt så kan jag håller på in i november, i regel när gräset klipps för sista gången,då lägger jag av och tar en paus till våren.

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-09-2025, 23:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon