Va glad jag blir när jag ser din vackra bild över en av mina nytillskott i familjen. Jag ser verkligen fram emot framtida blommor och doft. Vilken zon tillhör du Kajsa? Jag hade hoppats att slippa täcka över mina klätterrosor eftersom dom står så pass skyddat som dom gör, vad tror du eller ni andra som läser detta
Roligt också att du nämner en annan nyinköpt favorit för i år, nämligen Mozart. Jag har tittat på den länge och i år slog jag till, jag hinner dock inte få ner den på sin rätta plats i år så den kommer att få övervintra i pallkrage. I en annan pallkrage står en Louise Bugnet som också väntar på att få flytta till sitt rätta hem. Mozart står just nu och blommar för fullt och hela den lilla busken är full med nya knoppar, är den inte fantastiskt
Måste även passa på att berätta att mina barn fick en varsin snittros för lite drygt 1 år sedan som vi hade i en vas i köket. Dessa glömdes bort och torkade på plats. En dag i somras när jag fick för mig att kasta dessa kvistar så visade det sig att dom hade fått nya blad, jag väntade ytterligare ett tag och såg till min förvåning att flera nya blad kom. Tog ur dom ur vasen och döm om min förvåning när jag såg att båda rosorna utvecklat var sitt rotsystem. Jag satte ner bägge två i en av pallkragarna och båda har blivit en varsin pytteliten buske med en hel del blad .... Ska nu prova att övervintra dessa och se om det kan bli något mer av dom. Har ni andra varit med om något dylikt, för det hade inte jag.
Pernilla