Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur blir man av med röksvampar ?, Massor i gräsmattan
          angylp
          Inlägg 23-09-2007, 11:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 185
          Medlem nr: 512

Jag har nu under hösten fått en hel del röksvampar (av något slags) i gräsmattan och undrar hur jag kan bli av med dem. Har även en annan sort brunaktig svamp som än så länge inte har bildats någon häxring än.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          EKLO
          Inlägg 24-09-2007, 12:55
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem nr: 11 952

Jag har också en hel del röksvampar - fast mest i trädgårdslanden. Typiskt tecken på att jag inte luckrat tillräckligt ofta just på de ställena, för där jag har tjock täckodling med gräsklipp m. m. har jag inte sett till några.

Jag tar bara bort svamparna, så tidigt som möjligt, men det är klart att mycelet ligger kvar i jorden och spottar upp nya svampkroppar hela tiden. Varje år faktiskt. Borde nog gräva bort lite där, och slänga dit ny jord...

Förmodligen är de väl ett tecken på att jorden är på något särskilt sätt just där, kanske sur, eller rik på något eller ... Jag vet inte. Det enda jag kan säga är att de inte kommer där jag täckodlar. På en gräsmatta blir ju det knivigare, med täckning menar jag.

Du är alltså inte ensam om det hela i alla fall!

mvh Eklo

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 03:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon