CITAT (renate @ 24-09-2007, 22:43)

Vi var där i somras när de reade ut plantorna.Plantskolan skulle läggas ner,de hinner helt enkelt inte med,så nu är det postorder som gäller.Jag beställde några rosor,frakten är billigt på odla.
Åh, vad synd!

Det blev ju aldrig av att vi åkte dit denna sommaren som gick... För där var ju verkligen bra sortiment, mycket ovanligt med, bra pris...Och relativt nära hemifrån... Synd!( Det var likadant för några år sedan. Vi hade en perennplantskola i närheten, som sålde praktexemplar av speciella perenner. Ägaren odlade det han tyckte var spännande, och priset var mycket överkomligt.Men så tyckte han att han blev lite till åren och ville bara sälja till grossister och andra.)
Så då blir det kanske postorder då... sedan finns det annat problem också, som jag tror mig veta att andra av er också har: planteringsstället...Jag har en rabatt på gång på ett ställe, där sommarens krukade roseninköp skall ner( tillsammans med rosa ICA-liljor)plus några flyttade.
Men när dahliorna kommit upp, finns där nog ngn plats över, och så får vi se till nästa vår när det är dags att plantera dahliaknölar igen...
Hälsn
AnnA
Redigerat av AnnammA: 25-09-2007, 13:17