Och varför är det plötsligen 2 trådar om Fenshui? Eller såg jag det inte förut?
För många år sedan tyckte en av mina döttrar att jag skulle göra om min trädgård enligt Fengshui. Hon tyckte när jag nu mår ofta så dåligt så kanske jag skulle må bättre.
Jag hade ingen aning om vad hon egentligen pratade om. Men jag köpte mig en bok om feng shui. Och ju mera jag läste så insåg jag att min trädgård stämmer ju nästan enl. detta. Året efter kom tösen på besök ( hon bor i Bayern) och när hon gick in i trädgården frågade hon om jag hade gjort om den enl. Feng shui. Nej då , den är som jag vil ha den, sade jag.
Hon tyckte hon trivdes så bra i trädgården, ofta gick hon ut klockan 5 på morgonen, filten så klart med sig och somnade om där i solsängen.
Senare köpte jag en bok om Fengshui i huset/lägenheten. Om jag hade följt deras råd så hade jag nog behövd att ställa vissa möbler framför dörren eller fönstret. Och hur bra är det? För man skall ju följa vissa regler ang. vädersträck och ingången utifrån. Men inte kan jag flytta fönster eller dörrar????
Så när en brevkompiss frågade mig ang. Fengshui så packade jag ihop min böcker och skickade dessa vidare till Schweiz. Kanske dom hittar något som dom tycker är intressant. Jag hittade ingenting
Elisabeth
|