Detta verkar inte klokt...vilken attityd...inte underligt om ungarna fortsätter att göra precis vad dom vill, dom verkar ju vara "tabu" på något vis, vilket dom är medvetna om...
Man kan ju undra vad han menar med att dom inte har något att gå efter...det är väl det dom är till för, att just leta upp något att gå efter, eller är det meningen att ni ska behöva komma med ett "löst fall" allt klappat och klart så att dom inte ska behöva besvära sig med att leta eller fråga grannar om dom har sett något..att 3 anmälningar (minst) bara blir ignorerade verkar ju inte klokt.
Jag tror att dom inte ids bry sig, för när dom gör sina rundor borde väl hela distriktet vara täckt, för det är ju som du säger, bara om dom vet att polisen KAN komma förbi, borde ju avskräcka dom lite..om polisen dessutom gör det på olika tider, perfekt., det kan väl inte vara ett så stort projekt att stoppa in 2 gator till, 1 gång/veckoslut.
Jag tycker att hans attityd verkar lite skum faktiskt....Och som Tosan säger, det verkar som enda gångerna dom tar tag i saker är när tidningar eller lokal TV tar upp det, för att stå där och dra den gamla vanliga valsen, om att dom inte har nog med folk eller tid.. som ingen tror på längre, för när det gäller någon pamp eller skatunge, då har dom både tid och staff...
Du har ju inte bett att dom ska komma springade nu, bara att dom ska ta en runda lite då och då...samt att säga till när dom kastar anmälningarna i papperskorgen...man kan ju undra om dom kom längre än dit..
Det där om att det kan ha varit många fingeravtryck på bensintanken

det normala i såna fall är ju just att ta alla fingeravtrycken så att dom har något att jämföra med när dom hittar en eventuell pyroman, för det kan ju handla om en sådan faktiskt..
Cacki har helt rätt med statistiken..
När jag hade haft min bil 1 dag !!! kom jag ner och såg att bakre sidorutan var krossad. På framsäet satt det en lapp från polisen där dom bad mig komma förbi för att anmäla det...vilket jag så klart gjorde. Vi pratade lite, för jag var fly förb..och då sa dom just att folk inte anmäler för dom tror att det inte lönar sig ,några trasiga bilfönster i en 3.000.000 innevånars stad, vem bryr sig...Men om man inte anmäler=inga problem=behövs inte mer poliskontroll i det kvarteret=mer vandaler som har fritt fram. Och det var på polisstationen dom sa det, och det är ju logiskt.
Jag blir så upprörd när jag ser att dom som ska försvara folk, inte ens lyssnar, dom bara kör över folk i stället, förmodligen för att dom är vana vid att folk sväljer " vi har inte nog resurser"..
PS med detta menar jag inte att alla poliser är såna, det finns säkert många som bryr sig också, fast dom blir väl undanskuffade så att dom som inte "orkar"inte ska synas..