Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> ID hjälp, Vad är detta?
          HelenN
          Inlägg 03-10-2007, 17:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 923
          Medlem nr: 10 333

Tjohooo!

Undrar om ni kan hjälpa mig? Den första bilden är en orange blomma på ca 25-30 cm långa smala stjälkar. Jag hittade dem efter vägen när jag var ute & gick & grävde upp några med fingrarna:tummenupp:. De har små oranga....fina blommor enl bilden (taget uppifrån)...någon som vet vad det är?

Bild 2 + 3 är på ett träd som finns i min trädgård. Den har varit yvigare men jag har klippt ner den så detinte sticker ut grenar här & var. Det finns inga knopp eller blommor i den utan bara blad. Någon som vet ?? thanks.gif

okände.jpg

okänd.jpg

okända.jpg

Redigerat av lämås: 03-10-2007, 17:39

--------------------
          Mitt gamla alias var "Lämås"

Odlar, påtar och rensar i zon 4. Klicka HÄR för att komma till min trädgårdsblogg.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Tosan
          Inlägg 03-10-2007, 18:52
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

2+3 gissar jag på Viburnum Opulus, skogsolvon. Den får stora blomklasar med en ring vita könlösa blommor runt om, och oansenliga fruktsamma inuti. På hösten får den vackra röda bär smile.gif
          Jag drömmer om en sån buske, och kanske blir drömmen sann, för jag har en liten pinne med små rötter, en nergrävd kvist hos grannen och några frön i kylen smile.gif

CITAT (lämås @ 03-10-2007, 19:48) *
          Hej! Tycker inte att det liknar Olvon.....bladen är inte lika & mitt träd har varken bär eller blommor ju:(

Har du bott där länge? Grannens pyttelilla olvon hade en blomma ifjol men inga i år. Kan vara att den är för liten eller att den inte blommar i år bara av nån anledning.

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 16:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon