CITAT (KURT @ 06-10-2007, 05:10)

Tog du nya Gutsy Gibbon versionen? Den är nog bäst, men den finns bara i beta version än, kommer officiellt den 18 Oktober. Men det är ju mycket lätt att uppdatera till en ny version. Och det är ju inte som i Windows, där man måste ha en ny dator för en ny version.
Hm. Måste man ha en ny dator för att uppgradera Windows? Ok, Vista kanske inte alla har hårdvarustöd för än vad gäller Aero-funktioner, exv, men annars så har linuxvarianter med exempelvis gnome för mig krävt mer kräm i burken än Windows XP. Men inte FÖR bra kräm eftersom alla nya grafikdrivare inte alltid funnits.
Men visst, med xfce eller terminal-läge så är linux mindre hårdvarukrävande

Jag har kört Vista med 512MB minne på en 933MHz PIII med Matrox g200 grafikkort med 8MB minne tror jag...

Gick lite segt om man använde flera program, men nu står den datorn hos mina föräldrar (med liite nyare grafikkort, och liite mer minne) och är utmärkt till internet och att lägga in bilder från kamera, bränna DVD/CD, etc. Provade Ubuntu 6.10.nåt tror jag, så sent som igår, från live-CD. Boottiden var naturligtvis ojämförbart lång, men sen funkade det rimligt när man väl fått igång programmen. Fast, telias USB-modem orkade jag inte ens försöka harva igång (huawei e220 tror jag det heter).