De långa produktnamnen verkar vara en trend, till för att förvirra kunderna, så att man köper fel produkt av tillverkarens märke. Då måste man köpa en till för att få rätt och det blir merförsäljning.
Kan ju inte ha någon praktisk funktion med ett namn som tex
Nya Wellaflex HydroStyle med FlexActive-formula. Finns det en UTAN
FlexActive-formula och i så fall, är den bättre?
En annan sak på tex diskmedel och tvättmedel.
Nu ännu effektivare!!!! Har det varit dåligt innan och kunderna klagat. Kan det bli ännu bättre?
På 50 och 60-talet tvättade alltid tvättmedlen "vitare än vitt" med en bild på en kvinna, som hängde upp bländvit tvätt, medan grannen stod sur med gråsolkig tvätt i bakgrunden. Ser man sådana annonser idag?
Och
"kluvna hårtoppar" ett jätteproblem på 70 och 80-talet. Alla schampotillverkare hade minst en produkt som botade det. Har männskligheten genomgått någon genförändring, då det inte finns något sådant jätteproblem med håret?