Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
jo jag har ju haft amaryllisar som stått mörk för att vara vissna tills jag skulle börja driva upp dom!!dom är alltså inte nyplanterade utan står som dom gjort hela sommaren ...men nu då i torr jord och inget vatten.... så ser jag nu att den ena börjar göra nya blad men den ska ju "sova" inte skjuta nytt...vad gör jag nu?? dom kommer väl inte få den kraften att bilda blommor nu i år
Redigerat av malin72: 11-10-2007, 10:45
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Lugn Malin Den som börjat skjuta nya blad kan du plantera om och ge lite vatten Nu är lämplig tid att låta Amaryllisar komm ut från vilan Så gör jag varje år (som jag skrivit om tidigare) och har du tur så blommar din Amaryllis lagom till Jul
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
CITAT (Lady Hamilton @ 11-10-2007, 11:57)
Lugn Malin Den som börjat skjuta nya blad kan du plantera om och ge lite vatten Nu är lämplig tid att låta Amaryllisar komm ut från vilan Så gör jag varje år (som jag skrivit om tidigare) och har du tur så blommar din Amaryllis lagom till Jul
men ladyn har den verkligen vilat klart...den vissnade och sen tog det ju bara ett par veckor
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"