Jag tycker att både Gunnels gröna och Söderläge är ok. Skulle ju helst vilja komponera mina egna inrednings- och trädgårdsprogram.

De flesta är ju ganska trista och enformiga.
Det trista är ju att det ska vara billigt och snabbt att producera, och dra så så många slötittare som möjligt. Om man får in en del produktplaceringar så är det också bra. Och allt i slit- och slänganda.
Men racka inte ner på design! Design handlar om att det både ska vara snyggt och funktionellt. Vem har något emot det??? Jag tror att många har missuppfattat ordet design...
Jag tror att det är alltför få som har nördat in sig på vissa sorters växter för att det ska gå att göra ett (/flera???) program för dem. Någorlunda brett måste det vara.
Men jag tror verkligen inte att det behöver vara så ytligt som det lätt blir.
Själv skulle jag gärna vilja ha ett bättre trädgårdsdesignprogram. Helst ska det vara mer fokus på de som äger trädgården. Man kan följa dem och deras önskningar och beslutsvåndor under en längre tid. Sedan kan de ha _hjälp_ av en expert - men inte någon som presenterar en färdig lösning bara. Sedan ska det vara mycket mera om varför välja den eller de växterna på grund av jordmån, växtzon, skugga o s v. Plus uppföljning - varför gick det si och så.