Tack för all uppmuntran säger Nemo. Först i morse när husse och jag var ute på morgonpromenaden så luktade det såååååååå gott hos grannen och deras lilla tax Heidi, då glömde jag bort att jag hade ont i benet. När vi kom in så sjöng (ylade) för matte och husse en stund och ville bara ut igen men det fick jag inte, varför förstår jag inte. Jo vi skulle ju åka till sjukgymnasten och kollade att matte och husse kunde fixa gymnastiken de lärt sig och det var bra + att de fick lära sig mera, hålla i mig på ett visst sätt så jag var tvungen att ställa mig på mitt opererade ben. Sedan tvingade sjukgymnasten mig att ligga på sidan och husse höll i så jag inte kunde resa på mig, så satte han på något som heter elektroder och det började sticka så konstigt i låret, gjorde lite ont så jag gnällde lite. Det skulle vara bra för mina muskler och även smärtlindring så om jag hade ont skulle det inte kännas lika ont, det avbröt signalerna till hjärnan så den inte förstår att det gör ont. Matte och husse fick med sig den apparaten hem så att de kan göra det 2 ggr/dag + gymnastiken. Ska tillbaka nästa fredag igen för mera gympa och borttagning av stygnen. Matte och husse frågade om det var vettigt att köpa badkar m.m. men det tyckte inte sjukgymnasten och sköterskan. Bättre lägga pengarna på en riktig bassängträning hos en annan sjukgymnast, så då får vi väl avvakta hörde jag matte och husse säga. På eftermiddagen har jag varit ute i solen och njutit, kollat på husse när han jobbade lite. Sedan har husse byggt en liten ramp till trappan på altanen för jag får inte hoppa i trappor än men nu kan jag gå nerför ändå så slipper de att lyfta mig för ibland gör ju det lite ont om de kommer emot benet. Rapport kommer en annan dag. Kram på er från Nemo hälsar också till alla katter och hundar framför allt hundtjejer som är sååååå fina just nu.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|