Jo den ska få vara ute hela vintern iår. Personen som gav mig fröna sa att jag skulle ha den inne, men lite svalt, dom första 2 åren, så nu är det dags att den får vara ute.
Den har faktiskt inte tappat så många fler blad än dom som du såg, jag har ställt den aningen mer skyddat..trodde jag, men vi fick ju ett skyfall 2 dagar, men jag var mer rädd för styrkan i skyfallet än för vätan..Jag tror inte att min kommer att blomma ännu på ett par år, vet inte varför, men det känns så..
Hoppas att din blommar så att jag får se hur en fröuppdriven(?) planta börjar blomma, men inte bara för att jag ska se det, mest för att du ska få njuta av det efter att ha skött om den så pass länge..Dina småblad verkar vara lite kraftigare än mina, men det kanske är för att din har haft det kallare....
Våra Jakarandas verkar vara lika gamla om du också har haft den i 2 höstar, men köpte du den som planta eller har du också dragit upp den från frö ?? Har du den i marken definitivt nu , eller har du den i en nergrävd kruka??
Jag har inte en aning om hur gammal Jakarandan ska vara för att börja blomma, vet du??