Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> lissa hur går det med din, jakaranda
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 13-10-2007, 11:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

hej hej

hur går det nu med din jakaranda lissa ? ska du ha dne ute hela vintern ?

min har börjat tappa blad och intagit höst färg . nu efter 2frost nätter på -2c
          den ser kanske död men men den lever . hoppas bara att jag får en bättre sommar nästa år . min kanske även vill börja blomma till våren , känns som om den skulle vilja det nu efter att varit ute mycket och genom gått två kyliga höstar och en sval övervintring och friland plantering på sommaren . och en viss ålder borde den ha , ja våren får utvisa om min vill blomma eller inte

Redigerat av flaxss: 13-10-2007, 11:31
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  höst_135.jpg ( 222.84k ) Antal nedladdningar: 31
          Bifogad fil  höst_136.jpg ( 221.41k ) Antal nedladdningar: 32

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          lissa
          Inlägg 14-10-2007, 00:53
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem nr: 6 830

Jo den ska få vara ute hela vintern iår. Personen som gav mig fröna sa att jag skulle ha den inne, men lite svalt, dom första 2 åren, så nu är det dags att den får vara ute.
          Den har faktiskt inte tappat så många fler blad än dom som du såg, jag har ställt den aningen mer skyddat..trodde jag, men vi fick ju ett skyfall 2 dagar, men jag var mer rädd för styrkan i skyfallet än för vätan..Jag tror inte att min kommer att blomma ännu på ett par år, vet inte varför, men det känns så..
          Hoppas att din blommar så att jag får se hur en fröuppdriven(?) planta börjar blomma, men inte bara för att jag ska se det, mest för att du ska få njuta av det efter att ha skött om den så pass länge..Dina småblad verkar vara lite kraftigare än mina, men det kanske är för att din har haft det kallare....
          Våra Jakarandas verkar vara lika gamla om du också har haft den i 2 höstar, men köpte du den som planta eller har du också dragit upp den från frö ?? Har du den i marken definitivt nu , eller har du den i en nergrävd kruka??
          Jag har inte en aning om hur gammal Jakarandan ska vara för att börja blomma, vet du??
          smile.gif

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-09-2025, 23:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon