CITAT (MariaS @ 15-10-2007, 21:49)

Rättvik är ju stående inslag och imperialen var med i sista numret av Power som patinerad tjejbil. MIN!
GM, ford eller Mopar? Tja det är väl en smakfråga. Men efter att ha varit med
här en hel dag, så tror jag att jag vet vad jag väljer
PS. Har varit redaktör i Chryslerklubben 5½ år och sitter fortfarande i deras redaktonskommité. FAst vi har ju ägt CAdillac också... DS
Wow, kul å ha med bilen i såna tidningar! Finns det numret ff ute?
Ja självklart är det en smaksak. Gubben är ju inbiten moparbög, själv fullkomligt älskar jag cadillac (ända tills det är dags att köpa delar. GM har överlag snorbilliga delar, så länge det inte står cadillac på dem, och särskilt om man råkar ha en -67:a)
När vi skulle köpa bil så ville han absolut ha en cab, och jag ville mer än gärna ha en cadillac, med eller utan tak, så det blev en kompromiss
Buicken var åxå min dröm, och ju mer jag drömde desto mer sugen blev han
Fast jag tycker ju det är liiiite synd att inte GM har hemi åxå
CITAT (Netha @ 15-10-2007, 21:48)

Ska absolut se till att det blir lite längre turer också under den kalla perioden.
Lycka till me sök på ny kylarslang.

Ford har vi haft 2 st... en Taunus och en Corsair... det var på -60 - 70-talet.
Jodå det ska nog gå bra att få tag i, de säljs ju på metervara. Men det är så söligt att byta

Tror jag sätter gubben på det, jag måste nog baka imorrn kväll

Gubben har haft ett otal granador. Scorpion har han haft bra länge, men den skeppar vi nu, den håller inte länge till. Men granadan han köpte idag ser nästan oförskämt bra ut, är väl omhändertagen, men behöver en ventiljustering.