Fast ibland spricker linan. Det verkar stört omöjligt att få tag i mittenknuten till Imperialen. Endast på -56 till -56. Verkar inte finnas varken NOS eller new market heller. Får väl byta till -57:ans kardan antagligen. Tråkigt nu när hela bilen är matching numbers. Men det är ju sånt man får leva med.
Egentligen är det ju tur att fordarna ändå finns. Utan dem hade varken GM eller Chryslerkoncernerna funnits idag. Det är ju ändå hos Ford de riktigt stora har vuxit upp. Chrysler arbetade ju faktiskt på fordfabriken först, sen var han ett tag på Oldsmobile innan han började tillverka sina egna bilar.
Nu har jag inte så stora kunskaper om GM, men om jag inte har helt fel, har en av de stora designerna på Cheva gått fordskolan också.
Idag har sen alla tre gått in på europamarknaden, för att ge sig själva en liten skjuts uppåt. Men som det ser ut idag, är väl ford på väg att ge upp volvo (antagligen) och Chrysler ger väl daimler på båten. Men dessa övningar har ju gett fler fördelar för oss yankiebilsfolk. Ännu mer billiga delar på en redan stor marknad.
Ska vi sen vara riktigt krassa när det gäller ekonomi och livsanda. Hur många kan lätt bygga om sina bilar till gengas, eller andra alternativ, den dagen bensinen tar slut? Jo vi gamla inbitna "motorburna ungdomar"