CITAT (Åsa E @ 18-10-2007, 15:57)

Kul med fler som gillar träd!
Det finns hur många vackra träd som helst, och det största problemet är att få plats med allt jag vill ha på mina 1200 kvadratmeter. (Huset och garaget ska ju också få plats...)
Vad gäller lite mer känsliga träd har jag valnöt, ginkgo, skenkamelia och tulpanträd. Ginkgon och tulpanträdet brukar få en del vinterskador, men de växer mer än de fryser tillbaka.
Lite annat skoj som jag har: Vitbrokig lönn 'Drummondii', katsura, katalpa, några olika magnolior, några olika prydnadskörsbär. I år har jag även sått klöveralm som jag hoppas ska överleva vintern.
Vad är det för ambraträd du har? Jag har läst om en sort som heter 'Gumball' som inte ska bli så stor. Det kan ju vara lämpligt när man vill få plats med så många träd som möjligt.
De flesta träden som jag har är frösådda och avhärdade enligt konstens alla regler. Några är inhandlade på konstiga ställen som Classic car week i Rättvik och liknande.
-Tänk er den synen: en 1½m hög Katsura kommer körandes över campingen på en säckekärra, efter kommer lilla jag och kikar genom bladverket. Sen campar vi ihop resten av veckan innan katsuran stuvas in i husvagnen för transport 39mil hemåt. Och då är det ett gammalt SMV-ägg vi talar om

Vi stannade INTE på vägen hem och kokade kaffe det året...