Det här gäller en annons jag tänkte sätta ut för jag har inga tonåringar i min närhet som kan hjälpa mig. Så det lär alltså bli någon som jag inte känner och då är det svårare att "ha koll" på vad h*n kan och vill från början. Och eftersom vi bor på landet så är enda alternativet moppe ut hit, och det var därför jag tänkte erbjuda mig hämta/lämna om det behövdes. Meningen var oxå att han o jag skulle hjälpa till så jag kräver inget av honom som jag inte gör själv, men jag behöver hjälp för att det ska gå fortare.
Just med tanke på att vi bor mitt på landet så knackar det ibland på dörren, och igår var det faktiskt två polacker som sökte jobb. Dom hade 1 vecka kvar och ville därför ta vilken typ av jobb som helst, och dom begärde 50 kronor i timmen. Då börjar man ju fundera... Jag gynnar ju hellre ungdomarna (minns hur uselt med pengar jag hade i den åldern), men det känns som en enkel ekvation att räkna ut vem som jobbar hårdast.
Men det blir nog ett tredje alternativ som blir aktuellt, jag hyr in en minigrävare som fixar det på några timmar. Då blir allting vitt med papper och jag slipper oroa mig för att göra något fel.
--------------------
Agge/ Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.
|