Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Har sått Känguruäpple den 3/3 och ännu har inget kommit upp Hur har det gått för er andra? Jag har mina sådder i rumstemperatur. Alla tips och råd emottages med största tacksamhet
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Det blir nog bra Själv mosar jag mina frukter i en te-sil av metall och pressar ut fruktköttet. Själva fröerna lägger jag på en papp tallrik så de kan torka.
(Psssst! tror du att du kunde göra mig en tjänst?.......jo det är så att när jag sår, sår jag både vita o bruna fröer. De har grott till 110% men jag undrar verkligen om det är "fröer" både de vita o de bruna kan du ta reda på det åt mig tror du?)
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714
CITAT (Lady Hamilton @ 20-10-2007, 22:37)
(Psssst! tror du att du kunde göra mig en tjänst?.......jo det är så att när jag sår, sår jag både vita o bruna fröer. De har grott till 110% men jag undrar verkligen om det är "fröer" både de vita o de bruna kan du ta reda på det åt mig tror du?)
Om jag är osäker på grobarheten på frön som inte behöver kyla så brukar jag så några frön i vått hushållspapper som jag stoppar i en plastpåse. Jag har just kollat...... och alla fem fröna jag testade av ostronörten har grott i papperet.
/Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;) "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton