Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Linum perenne, måste den va ute ?
          flaxss
          Inlägg 22-10-2007, 19:26
          Länk hit: #1

Gäster

hej hej

har köpt en Linum perenne , (glömt det svenska namnet) men kom på att jag vill inte ha den i trädgården . utan den skulle va snyggare i krukan tillsammans med min palm . men den palmen har jag ute tills det blir -2c -3c sen åker den in i vintervila på +10c +12c och mörkt och sen ut igen i mars-april . ( palmen är en Phoenix roebelenii )

men så kom jag tänka på Linum perenne är ju 'egentligen' en trädgårds växt , men klara den av en sådan här varm vinter ?

med -2c -3c på hösten och sen mörkt och +10c fram till mars-april ?? klara den det ?

gör den det så åker den ner i kruka istället . kan inte så mycket om Linum perenne därav att jag frågar .

tusen tack för svar

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          flaxss
          Inlägg 23-10-2007, 18:20
          Länk hit: #2

Gäster

tack igen ,, nu vet jag lite hur jag ska sköta den och bära mig åt tummenupp.gif

risken finns att den sprider frön fast då får dom gror på källar golvet . för palmen åker in på vintern i källaren . så den får väl en varmare men torrare vinter än normalt fast å andra sidan va den jätte billig så jag gråter inte om den skulle dö .

tack igen och tack för det svenska namnet

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-12-2025, 21:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon