CITAT (herkules @ 23-10-2007, 20:21)

hur går det, stödjer nemo på benet nu?
Nej inte fullt ut tyvärr men det kommer sakta. Han börjar att pinka mera med att stå på det opererade benet och det är ett framsteg, även sova på den sidan.
Vi ska gå korta promenader sakta, sakta med kort koppel så att han verkligen går med alla 4 benen. Dessa hundar har ju en tendens till att galoppera och då blir det på 3 ben.
Muskelmassan har inte ökat enl. Annalysens sjukgym. men efter idag så hoppas jag att det skall bli bättre. Vi har varit och simmat och det gick jättebra, under resterande dagen så skulle han inte ha gymnastik utan bara elbehandlingen för att inte få för ont efter ovanliga rörelser. Vi skall göra besök 5 ggr, 1g/vecka och få lite nya rörelser varje gång från den sjukgymnasten vi beöker nu. Hon tyckte att det inte alls var konstigt att han inte gick på 4 ben så snart efter operationen och att musklerna inte var så förslappade som vi hade hört från tidigare sjukgym. Ska på fredag till Annalysens gymnast och förhoppningsvis sista gången för annars är det för kostsamt att ha 2 sjukgymnaster och sedan när de ger lite olika bud så vet man ju inte vem man ska rätta sig efter, då är det bättre att ha bara en.
Fick höra idag att den på Annalysen har endast utbildning för människor och bara någon vecka med djur och det kändes inte så förtroendeingivande, så jag hoppas att det går mot rätt håll med den vi har nu. Verkade i alla fall duktig, arbetar även på djursjukhuset i Karlstad 1g/vecka. Vi fick även lära oss lite massage men det var nästan de rörelserna vi har gjort på eget bevåg själva för vi har sett att Nemo tycker om det.
Fick även höra att Folksam är det enda försäkringsbolaget som inte ersätter för rehabilitering så då blir det lite kostsamt om vi måste åka både till Annalysen och badet, så jag hoppas de godtar på Annalysen att vi går bara till en person.
Ska ringa till Folksam under morgondagen och kolla upp detta för säkerhets skull. Men det får ju kosta vad det ska för Nemo ska blir frisk så är det bara fast det kommer att ta tid. Mellan 3-5 månader sa nya sjukgymnasten, och kanske längre p.g.a. av årstiden.
Annars är han pigg och det är full rulle som vanligt det är svårt att inte låta honom hoppa och skutta och springa som han själv vill så ibland får han släppa loss.
Hälsningar från Nemo och matte.