Jag håller just på att öppna ett picasa album, och tror att det var 1GB man fick ha...17 också, läste det igår, och idag kommer jag inte ihåg om den gigan var totalt eller per album...men det lär väl vara totalt..Om man som jag tar ner vikten på bilderna så pass mycket att dom inte väger mer än HÖGST 100Kb, då är 1 GB vansinnigt många bilder. Jag drar ner på vikten av 2 anledningar, 1. det får plats mycket, 2 och om man bara ska se dom på nätet och inte "printa " ut dom blir dom jättebra ändå.
På tal om picasa, SÅ himla lätt är det inte att hantera tycker jag , och att web-albumet är en annan sak sägs inget förrän man redan har öppnat vanligt album..gillade inte att alla dina bilder i datorn blir automatiskt inscannade,utan att fråga vilka du vill ha där. Lyckades iaf begränsa dom till att bara ta dom som jag har i mina dokument..
Fast jag kanske inte har läst på ordentligt, och antagligen trodde jag att det skulle vara en sak, och när det sen visade sig att det inte fungerade som jag trodde , blev jag antagligen lite besviken.. Helt mitt fel att inte läsa på innan jag ger mig in på saker och ting.
Det tar nog några dagar innan det är fixat...Har lärt mig att ge bilden titel, men en beskrivande text om hur man gör när man vill sätta in en beskrivning som syns när man sätter cursorn på bilden har jag inte hittat än...men det kommer väl så smånig om