Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mitt odlingsår 2007
          Bee
          Inlägg 25-10-2007, 10:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Kors vilket år det har varit! Tidigt i vintras/våras hade jag hängt på Odla ett tag och kommit fram till att i år, 2007, skulle jag ta nya friska tag och få en vacker trädgård. Stora planer togs fram och mycket av det blev gjort. En bit av gräsmattan grävdes upp och rosor och perenner planerades. Fler pioner inköptes, ännu en bit av gräsmattan grävdes upp. Gamla rabatterna grävdes om och mer jord och näring tillfördes. Det gamla plommonträdet sågades ner. Så slitsamt det var! Så roligt det var! Och så fattig jag blev! Förväntan inför en fin blomstersommar var stor.

Och vad blev det av det? Sommaren blev ingen riktig sommar. När det inte regnade så blåste det. Jag jagade sniglar som en galning och övervakade växterna som om dom var mina barn. Och så kom Vattenskadan som grädde på moset. Köket översvämmades och en avfuktare stod och brummade där i närmare 6 veckor. Jag har nog aldrig varit så deprimerad tror jag. Efter mycket beslutsvånda kom vi fram till att vi skulle passa på att byta ut hela köket.

Nu är det slutet av oktober. Köket är äntligen på plats. Det blev dyrt och det tog lååång tid men det ser bra ut. I trädgården är däremot inte så vackert. Milde, vad det har blivit försummat. Det blir att ta nya tag nästa år. Liiite jobb till därute, sen går jag i vinterdvala. En resa till solen hade varit trevligt men det finns inte med i planerna. Får bli fåtölj, filt, te och en bra bok.

Har ni andra haft ett bra odlingsår?

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MariaS
          Inlägg 25-10-2007, 10:36
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (Bee @ 25-10-2007, 11:19) *
          Kors vilket år det har varit! Tidigt i vintras/våras hade jag hängt på Odla ett tag och kommit fram till att i år, 2007, skulle jag ta nya friska tag och få en vacker trädgård. Stora planer togs fram och mycket av det blev gjort. En bit av gräsmattan grävdes upp och rosor och perenner planerades. Fler pioner inköptes, ännu en bit av gräsmattan grävdes upp. Gamla rabatterna grävdes om och mer jord och näring tillfördes. Det gamla plommonträdet sågades ner. Så slitsamt det var! Så roligt det var! Och så fattig jag blev! Förväntan inför en fin blomstersommar var stor.

Och vad blev det av det? Sommaren blev ingen riktig sommar. När det inte regnade så blåste det. Jag jagade sniglar som en galning och övervakade växterna som om dom var mina barn. Och så kom Vattenskadan som grädde på moset. Köket översvämmades och en avfuktare stod och brummade där i närmare 6 veckor. Jag har nog aldrig varit så deprimerad tror jag. Efter mycket beslutsvånda kom vi fram till att vi skulle passa på att byta ut hela köket.

Nu är det slutet av oktober. Köket är äntligen på plats. Det blev dyrt och det tog lååång tid men det ser bra ut. I trädgården är däremot inte så vackert. Milde, vad det har blivit försummat. Det blir att ta nya tag nästa år. Liiite jobb till därute, sen går jag i vinterdvala. En resa till solen hade varit trevligt men det finns inte med i planerna. Får bli fåtölj, filt, te och en bra bok.

Har ni andra haft ett bra odlingsår?

Tja odlingsåret har ju varit som det varit, med regn och blåst. Men det där med köket förstår jag fullständigt. Sedan tre veckor är köket utspritt i hela huset. Vissa delar av väggarna saknas och golvet är sedan i söndags på värmeverket. För när vi ändå gör om, kan vi ju lika gärna slå ut en vägg, för att få större kök och lägga golvvärme och få fler bänkar, istället för element.
          På grund av detta, är huset rena autoban in, för mössen. Mössen har sedan snabbt hittat vägen till "tropiska" rummet och idag såg jag att de gnagt av ett citronkart där.
          Så på någe vis, föll kökskaos och odlingsbekymmer under samma rubrik i alla fall crying.gif fear.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 12:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon