Tack snälla för era svar... Ljus har den faktiskt mycket, har balkongen i söderläge , vi har haft lite moln den sista veckan, men ´dom har nog haft sol en stund varje dag, och dom flesta dagarna värmer den faktiskt fortfarande ordentligt. Vi har inte haft under 15 grader förrän idag, och det ska vara så pass kallt ett par dagar till, sen ska det bli lite bättre igen..Men kan det vara att "min" potatis har gener som behöver mer sol ?? Den längsta blasten är den som kom upp först, för den som kom aningen senare växer lite mer kompakt.. Bra att jag fick veta att den kompenserar ljusbrist med att få högre blast...egentligen borde jag veta det, för det är ju samma sak som med fröna när dom gror, dom blir ju taniga om dom står för mörkt, förmodligen beror det på att jag aldrig har haft potatis och har inte kopplat ihop att potatisen i det här fallet ÄR ett frö
Skönt att jag inte behöver känna mig stressad och vänta på blommor som inte kommer, men å andra sidan så har mina jordgubbar fått blommor igen,( inte så många, men ändå blommor) det kommer inte bli några gubbar, men det är ju gulligt att se dom ändå..och om gubbarna får blommor så kan man ju aldrig veta med potäterna...
Högre hink har jag inte, bara en bredare, och inte mycket bredare heller, men den den står i är ca 45 cm hög, så gott som lika hög som min hink, och har bara en potatis i den nu..den andra potatisen jag la i, den grodde senare, och gillade inte att bli begravd när jag kupade för den snabba, och ändå försökte jag låta den vara så fri som möjligt.. Sätter in ett foto på blasten som inte har växt så högt så att ni får se att den växer lite knubbigare...Än en gång tack för er hjälp, jag vattnade idag, men det behövdes nog, för på stickan jag stack ner såg man bara lite fukt allre längst ner ( 1cm från botten)så jag hoppas att det behövdes
IMG_0506.JPG ( 71.7k )
Antal nedladdningar: 19