Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Funkar torra löv som "strö" i komposter?
          EKLO
          Inlägg 28-10-2007, 11:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem nr: 11 952

Hej,
          jag har inte så mkt löv på gräsmattan, så nu har jag varit duktig och gått ute i skogen ett par timmar och samlat löv i säckar och lagt på trädgårdslanden. Tog också en full säck löv, det blir av naturen en blandning av asp, björk och eklöv, som jag tänkte jag kunde ha som strö i komposterna senare, tror ni det funkar? Jag vill inte köpa sågspån och sådant, utan försöka klara mig med sådant jag kan skaffa själv i naturen här.

erfarenheter någon?

tack på förhand
          Eklo

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva 33c
          Inlägg 28-10-2007, 12:07
          Länk hit: #2

Gäster

Jag har provat med löv som "strö". Löven gör blandningen luftigare men jag tycker inte de suger upp fukt något vidare. Om man har en hushållskompost blir den ju oftast ganska blöt. Själv köper jag en bal med kutterspån som är tänkt som stallströ. Den räcker länge och suger bra med fukt. Men jag förstår din tanke att inte behöva köpa till något. Kanske tidningspapper (rivet) skulle kunna fungera för att suga upp vätska som komplement till löven.
          Det här är i allafall min erfarenhet, andra kanske har andra erfarenheter. smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 03:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon