CITAT (lissa @ 27-10-2007, 01:41)

Någon näring har den aldrig fått, men jorden har väl i sig förmodligen... Igår vattnade jag eftersom den var torr, och idag spöregnar det naturligtvis

Den är skyddad just nu, men kanske inte till 100%. Jag kan väl inte ta upp den och byta jord ...eller ?? Jag menar, om jag gör det blir väl eventuella potatisar förstörda ?? för grejen är ju att försöka få någon nypotatis till jul

..Att låta blasten vissna ner lönar sig nog inte, det är ju bara en enda stackars potatis som jag satte, litet experiment eftersom jag aldrig har försökt förr., så om det inte blir något i år så sätter jag ett par nästa sommar istället...
Tack för hjälpen Flaxss
Pd, har din mormor sina ute ?? var bor hon ( om det inte är för indiskret att fråga )

beror ju på hur varmt eller kallt du får , har du varmt än kan du fortsätta med dom och se om dom bildar potatisar låt då blasten var kvar . får du kallt så låt den vissna ner och låt dom växa på nytt till våren så får du fina potatisar till nästa jul .
menar du smultronen ? och jordgubbarna ?
jag och mormor bor 20min utanför kristianstad ( i östra skåne ) och dom blommar och ger bär åt en nu senast i veckan direkt från växten .