Jag har Picasa men inte har Google tagit över mina bilder som jag har lokalt på min dator, däremot kan jag tänka mig att om jag lägger ut bilderna på webbalbumet och låter det vara officiellt så kan dom nog kanske använda dom Så länge bilderna ligger i Picasas fotoalbum har jag full kontroll precis som om jag har det i Adolbes fotoalbum eller Windows eller vad dom heter Jag gillar Picasa eftersom det är så lättöverskådligt, det går att redigera foton( kanske inte det allra bästa, men det räcker åt mig) Jag fotar mycket garnnystan eftersom jag säljer och det är så bra med Picasa att dom lägger in sig själv i datumordning, vill jag ha en annan ordning så får jag ändra liksom jag får göra i andra album När jag t.ex vill lägga in bilder i Odlas album går jag bara in och markerar vilka bilder jag vill ha och så klickar jag på webbexporter och vips är det klart, otroligt smidigt och enkelt Jag klarar mig inte utan Picasa och dom bilder jag vill radera måste jag godkänna och om jag av misstag raderar någon så kan jag hämta tillbaks den från papperskorgen så länge jag inte tömt den
--------------------
Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6
|