|
Tråkigt att du tar mig och mina vänner för okunniga fånar. Har du och dina källor överhuvudtaget prövat att ha den som krukväxt? Om inte, kan ju ingen av er överhuvudtaget uttala er om det går bra eller inte. Dessutom skriver du att man skall ha växter enligt deras natur. Du själv har ju skrivit att du övervintrar växter mörkt. Det finns inte en växt som naturligt växer i kompakt mörker ens en del av året (inte ens i norrland där snö och månljus ger en del ljus). Det går ju att göra så, men naturligt är det ju inte eller hur? En liten tanke till bara, sedan får den här tråden vara för min skull, det är aldrig någon som reagerar över att man vill pröva zoner mot det kallare hållet, varför reagera om man prövar åt det varmare? Själv har jag en frilandshibiskus i mitt ena fönster och dessutom ett tjugotal på en plats där det inte kommer att vara kallare än +10 någon gång i vinter. Dessutom har jag kraftig belysning som värmer upp rummet rejält på dagarna. Vet du varför? Jo för jag vet att det fungerar. Ha det gott! Christer.
Redigerat av Christer i Falköping: 29-10-2007, 18:17
--------------------
Varför inte kika in på min blogg? dronten1.tradgardsblogg.se
|