Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kant till trädgårdsland
          Sickboy
          Inlägg 20-10-2007, 23:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 29
          Medlem nr: 9 144

Håller på att anlägga ett (eller kanske två mindre) trädgårdsland, och har då kommit till frågan om vad som ska kanta landet.

Ska runt landen ha gårdsgrus, så jag vill ha en ganska rejäl kant imellan jorden och gruset.

Min första idé var att använda mig av murblock, finns i storlekar runt 50*20*20 nånting, men efter att ha undersökt marknaden så har jag svårt att hitta dessa under 50:- / st, vilket blir för dyrt. (behöver ganska många, ska även vara till ett långsmalt land utmed en gavel)

Har nu funderat på Lecablock, som finns i många lämpliga storlekar, till mycket billigare priser. Frågan är hur bra de står sig ute under vintern, kan de frysa sönder? De suger väl troligtvis upp en del vatten, så köldsprängning kanske riskeras? Eventuellt kunde man kanske grovputsa dom med bruk och göra egna fuskmurblock på det viset...

Någon som använt leca på detta viset?

Eller har andra bra tips på lite grövre, inte allt för dyra, avgränsningar?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva-Maria
          Inlägg 30-10-2007, 09:23
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 12 982

Vi gjorde en enkel trädgårdsbänk av två lecablock med en skifferplatta på för sex år sedan. Lecablocken står direkt på jorden, lite nedgrävda för stabiliteten förstås. De verkar inte på något sätt ha påverkats av väder och vind här i norrland inland. Det enda är väl den trista ytan. Jag har flera gånger penslat med filmjölk för att få till någon form av växtlighet men inget vill växa på dem.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 00:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon